مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده
سرخط خبرها

 فرمانده سپاه: جنگ نظامی منتفی است اما دشمن درپی نفوذ اقتصادی و روانی است

  • کد خبر: ۴۵۰۰۸
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
 فرمانده سپاه: جنگ نظامی منتفی است اما دشمن درپی نفوذ اقتصادی و روانی است
فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس سرآغاز مقاومت پایان ناپذیر ملت ایران در مقابل دنیای استکبار و جریان به هم پیوسته ظلم جهانی در برابر انقلاب اسلامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: ما در انتهای هفته دفاع مقدس هستیم که سرآغاز مقاومت پایان ناپذیر ملت شریف و عزیز ایران در مقابل دنیای استکبار و جریان به هم پیوسته ظلم جهانی در برابر انقلاب اسلامی است.

 

 

وی ادامه داد: هیچ تردیدی نیست جنگ علیه ما، جنگ جهانی بود. همه میدانیم همه قدرت‌های بزرگ که امپراطوری‌های بی‌نظیر تاریخ بشر بودند و شرکای منطقه‌ای آنان همه با هم یک ائتلاف ناشناخته و عملی را علیه کشور ایران شکل دادند، تردیدی نیست پشتوانه‌های اقتصادی رژیم عراق در جنگ یک پشتوانه اقتصادی جهانی بود شک نیست همه قدرت‌های بزرگ همه سلاح‌های پیشرفته را در اختیار عراق قرار دادند.

 

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تردیدی نداریم نظام اطلاعاتی جهانی خدمات اطلاعاتی برای رژیم بعث عراق فراهم می‌کرد. تردیدی نداریم جبهه از لحاظ نظامی اشباع بود و جهان در اوج قدرت خود به ما حمله کرد در حالی که ما در در اوج تنهایی بودیم. این نابرابرترین جنگ تاریخ بعد از عاشورا بود.

 

سرلشکر سلامی گفت: جنگ پدیده‌ای بسیار دقیق و محاسبه پذیر است. هرکس قوی‌تر است پیروز می‌شود و پیروزی را کسی می‌سازد که بتواند معادله جنگ را هدایت و آن را به نفع خود تغییر دهد.

 

فرمانده کل سپاه افزود: براساس محاسبات ظاهری و شاخص‌های ظاهری قدرت ائتلاف جهانی مقابل ما باید به سرعت ما را شکست می‌داد. آن‌ها باید غلبه می‌کردند. چرا با این که براساس محاسبات دقیق هرکسی قوی‌تر است پیروز می‌شود ما که به ظاهر بسیار ضعیف‌تر بودیم پس چرا غلبه کردیم؟ دلیل این امر در این حقیقت نهفته است که وقتی امام و امت صحنه جنگ را به زندگی تبدیل می‌کنند، وقتی مردان مومن با ایمان و قلبت‌های سرشار از آرمان و اعتقاد و باور به دشمن حمله می‌برند هیچ کس نمی‌تواند مقاومت کند.

 

وی با بیان این که تجهیزات موجوداتی جامد هستند گفت: آنچه که در جنگ حرکت ایجاد می‌کند ایمان و انسان مومن است و امام توانست این شخصیت معنوی و روحانی و ایمانی خود را در قلوب همه مومنان تکثیر کند. انسان‌هایی در تراز و ارتفاع نزدیک به خود بسازد و به همه جهان این نظریه را اثبات کند که یک ملت فقط و فقط به دلیل شکست اعتقادات و باورهایش می‌تواند شکست بخورد.

 

سرلشکر سلامی افزود: اگر ملتی ایمانش سست نشود و در اعتقادات شکست نخورد در میدان عمل پیروز است. امام اولین کاری که انجام داد این بود که نشان دهد هرگز از شوکت ظاهری امپراطوری‌ها نباید ترسید چرا که کبریایی از آن خداوند بزرگ است. او انسان‌هایی ساخت که از اروند بی محبا و بی اعتنا به امواج خروشان آن و بی‌اعتنا به آتشی که در سطح رودخانه می‌بارید عبور کردند. مردانی را ساخت که از هور‌ها عبور کردند. بدون پشتیبانی آتش در جزایر مجنون جنگیدند و رمل‌ها آن‌ها را متوقف نکرد. میادین مین چند کیلومتری و بشکه‌های انفجاری و سیم‌های خاردار و موانع خورشیدی آن‌ها را متوقف نکرد وهر رزمنده افق بلند آرمانش تا قلب آمریکا را نشانه میرفت.

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هر ملتی به اندازه افق آرمان‌های خود بزرگ می‌شود و پیش می‌رود، گفت: هر ملتی به اندازه وسعت ذهن رهبر خود بزرگ میشود و پیش می‌رود. وسعت کشور‌ها از لحاظ هندسی شاخص بزرگی آن‌ها نیست. وسعت ذهن‌ها و عظمت قلب‌ها و شکوه ایمان‌ها عظمت یک ملت را نشان می‌دهد و ملت ایران در جنگ فراتر از اراده قدرت‌های بزرگ عظیم شدند و آرزوی قدرت‌های بزرگ را درهم شکستند و در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادگی کردند.

وی گفت: ملت بزرگ ایران با رهبر بزرگ خود در مقابل دشمنان بزرگ شکوه ایمان را به نمایش گذاشتند و این حقیقت ماجرا بود که یک ملت با باور‌های خود پیروز می‌شود و این درس تثبیت شده ما از عاشورا و پس از آن از نازله عاشورا یعنی دفاع مقدس ما است که این یک حقیقت متعالی است.

 

سرلشکر سلامی افزود: زمانی که جنگ از سطح نیرو‌های مسلح به مردم تعمیم پیدا می‌کند یعنی تمام زندگی جنگ و تمام جنگ زندگی می‌شود و همه دوست دارند در محیط زندگی حاضر شوند که این راز شکست ناپذیری ما است. اتحاد بین امام و امت، وحدت، همدلی و دلدادگی و پیروی از رهبر رمز سعادت ما در طول این تاریخ ۴۱ ساله بوده است.

 

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امام هنری که به خرج داد تمرکز دشمن بر قلب این سرزمین را فروپاشید و دشمن را از سرزمین بیرون کرد، جنگ تمام شد، فقط بعد نظامی جهانی جنگ خاتمه پیدا کرد، اما جنگ در اشکال دیگری ادامه یافت. در اینجا آغاز نقش آفرینی رهبر انقلاب است که بعد از امام پرچم هدایت امت را بدست گرفت.

 

وی گفت: اگر آمریکا در معرض فرسایش قدرت قرار نگرفته بود اگر آمریکا از پناهگاه استراتژیک خود خارج نشده بود و مجبور به گسترش عملیاتی در صحنه نشده بود، او همه جهان را می‌بلعید. انقلاب اسلامی با هنرنمایی رهبر و ملت خود کاری انجام داد که آمریکا مجبور به فرسایش قدرت شد. مجبور شد هزینه کند دستاوردی بدست نیاورد.

 

سرلشکر سلامی افزود: امام خمینی (ره) دشمن را بیرون راند و رهبر معظم انقلاب او را تعقیب کرد و فراری داد و تمرکز جبهه دشمن را بهم ریخت و پیشانی جبهه را باز کرد. در سرزمین‌های مختلف قدرت آفرید و سطح قاعده قدرت انقلاب را گسترش داد. دشمن را وادار به گسترش بیش از حد کرد. هزینه‌های او را بالا برد. او را در ناکامی‌های سیاسی فرو برد و می‌بینید در سنجش قوس نزولی قدرت وضعیت نسبت به آمریکایی‌ها بعد از این ۴۱ سال چگونه است.

 

وی ادامه داد: امروز آمریکایی که فشار می‌آورد ایران را منزوی کند، منزوی شده می‌بینید. او به تدریج نفوذ سیاسی خود را در منطقه و جهان از دست داد، در حاشیه تحولات سیاسی قرار گرفت و نتوانست هیچ پیروزی میدانی خلق کند. داعش را به صحنه آورد و فرصتی برای نفوذ انقلاب ساخت و ما بی‌هزینه آمریکا را در این میدان بزرگ ناکام و متوقف کردیم. آرزو‌های سیاسی او را برای نوسازی سیاسی خاورمیانه به قبرستان سپردیم و آمریکا خسته و فرسوده و ناتوان در حال عقب نشینی است.

 

فرمانده کل سپاه یادآور شد: البته قدرت‌های بزرگ حتی وقتی دچار پوکی استخوان می‌شوند و در معرض انحطاط قرار می گیرند و به آستانه فروپاشی نزدیک می شوند هم خطرناک هستند بنابراین نمی‌شد آمریکا را به ناگاه فروپاشید. البته داستان رقابت و منازعه برای فروپاشی به نقطه اوج زیبایی نزدیک شده است.

وی گفت: ما در معرض یک تحریم اقتصادی بزرگ قرار گرفتیم دوباره هم امام این امت عظمت آفرید و ایستاد. در مقابل اراده دشمن قد خم نکرد و مستحکم ایستاد. مردم حمایت کردند و دوباره در این جنگ که واقعا قلمرو جهانی دارد و هر کشوری دیگری در معرض آن قرار بگیرد، فرو می پاشد قامت ملت ایران به برکت هدایت‌ها و اعتماد به نفس‌ها و امیدآفرینی‌ها، الهام بخشی‌ها و حکمت‌های بزرگ که رهبرش می آفرید بزرگ شد و قد برافراشت.

سرلشکرسلامی با بیان این که مردم سختی را تحمل کردند و تحمل می‌کنند گفت: مردم ایران خواهان عزت هستند. استقلال و شرف و حریت و کرامت خویش را با هیچ چیزی تعویض نمی‌کنند و به فراخوان دشمنان پاسخ نمی‌دهند.  

فرمانده کل سپاه افزود: دشمن امروز به درون خانه‌ها و سفره‌ها و قلب‌های جوانان ما حمله کرده است و عملیات روانی خود را با حصر اقتصادی ترکیب کرده است تا این ملت را خسته و متزلزل کند اما مردم ما محکم و استوار ایستاده‌اند و هرگز پژواک صدای بیگانه نمی‌شوند. این یک هنر بی‌بدیل است که وقتی رهبران الهی با حکمت وحیانی جامعه و جهان را اداره می کنند، این اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این که حکمت دوست آفرین است، ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب ما نجات ملت‌های مسلمان و فراتر از آن مستضعفان و محرومان را در دستور کار قرار می‌دهد و در مقابل مستکبران می‌ایستد، آن هم ایستادگی پیروزمندانه چه کسی باور می‌کند که یک ملت چهل سال در مقابل یک جهان، قدرت بایستد و بجنگد اما آسیب نبیند، نه این که آسیب نبیند حتی پیشرفت کند و خود را به کشورهای پیشرفته نزدیک کند. این یکی از بزرگترین هنرنمایی‌های انقلاب و اسلام است که وقتی درعرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع وارد می شود، قدرت می‌سازد.

 

سرلشکرسلامی  تاکید کرد:  امروز به برکت نشکستن باورهایمان بسیار قدرتمندیم. ملت ایران از اعتقادات خود پاسداری کرده است و من دست تک تک ملت ایران را می‌بوسم.

 

وی گفت: ما دشمنان خود را می‌شناسیم. ما صدای پوکی استخوان‌های آنها را می شنویم و می‌بینیم که آنها ژست نهیب گرفتند اما از درون پوسیده‌اند. به آمریکا بازهم نگاه کنید، کشوری که به چرنوبیل خود نزدیک می‌شود. نگاه کنید که نمی‌تواند یک بیماری همه گیر را مدیریت کند. روزانه در آمریکا ۳۰ میلیون انسان گرسنه از سیستم‌های خیریه تغذیه می شود.

 

فرمانده کل سپاه افزود: این قیافه بزرگترین قدرت جهانی است که برای نجات از این انزوا و عرض اندام سیاسی حکام رژیم‌های کوچک را با رژیم صهیونیستی آشتی می‌دهد تا نشان دهد که آمریکا هنوز قدرت هست. این تمام آن هیبت و شکوهی است که می خواست همه دنیا را در تصرف سیاسی خود بیاورد و امروز تحریم کننده از تحریم شونده بدتر است.

 

 سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: امروز هیچ کس آرزو نمی‌کند شهروند آمریکایی باشد و هیچ کس به آمریکایی بودن خود افتخار نمی‌کند. در درون آمریکا مردم مرگ بر آمریکا می گویند و این شعار تا آنجا پیش رفته است. این یعنی نفوذ زبانه‌های سیاسی انقلاب حتی در قلب سرزمینی که آمریکا نام دارد.

 

 وی با بیان این که هرچه آنها می خواستند برای ما توطئه کنند به اهلش بازگشت و این داستان ادامه داد گفت: ما در نقطه اوج این نبرد قرار داریم. اینجا جای صبر و استقامت است. تمرکز و تلاش برای درهم شکستن این هجوم و تمرکز اقتصادی دشمن بر سرزمین ما است.

 

فرمانده کل سپاه اظهارداشت: جنگ اقتصادی امروز یک واقعیت انکار ناپذیر است اما بدانید ما و دشمن روی دو خط موازی پیش می‌رویم. اگر ما مشکل اقتصادی داریم، دشمن هم به همین نسبت و بیش از ما مشکل دارد چرا که هرچه قدرت‌ها بزرگترند مسائل‌شان هم بزرگتر است.

 

سرلشکر سلامی ادامه داد: این اعتقاد ما است که باید با امید زندگی کنیم.این نقش رهبری انقلاب اسلامی و حمایت‌های ملت و این پیوند مبارک و ضامن سعادت است.

 

وی گفت: آنچه امروز به عنوان یک فرد کوچک از این جامعه انتظار دارم این است که همه نهادهای حاکمیت و به خصوص مجلس که طعم انقلاب می‌دهد و مردم به آن امید بسته‌اند و بازتاب حلال مشکلات آنها است، شرایط را از حیث اقتصادی، جنگی تلقی کنند.

 

وی تاکید کرد: ما راه را از نظر نظامی بر دشمن بسته ایم. ظرفیت‌های غلبه بر او را در هر مقیاسی از جنگ فراهم کرده‌ایم. ۴۰ سال است در فضای ذهن و در عالم خارج از ذهن بازی‌های جنگ قدرتمندی با دشمن انجام داده‌ایم. گاهی در مقیاس‌های کوچک اراده تاکتیکی خود را به آنها تحمیل کرده‌ایم که بازتابی از اراده استراتژیک این ملت برای ایستادن در مقابل دشمن است.

 

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: راه‌های نظامی بسته و جنگ اساسا منتفی است. آنها زاویه نفوذ اقتصادی و عملیات روانی را باز کردند. باید متمرکز شویم و مثل یک قرارگاه عمل کنیم. شبانه روز در این جنگ اقتصادی برای شکست دادن دشمن تلاش کنید.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور گفت: دشمن نه قادر است و نه مایل است که مسائل ما به دست او حل شود. هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن عبور نمی‌کند. هیچ دشمنی برای سعادت دشمن خود کاری نمی‌کند. غیظ آمریکا دایمی است و ماهیت این نظام استکباری است و اگر با او هم آشتی کنیم ضربه می‌زند و ما را می‌شکند. اراده ما را از بین می‌برد.

 

سرلشکر سلامی  تصریح کرد: همه ملت ایران بدانند تا ما اراده داریم و مصمم به ایستادن هستیم، پیروز هستیم. هر ملتی تا زمانی که قد خم نکند شکسته نمی‌شود.

 

 فرمانده کل سپاه با بیان اینکه داستان سازش یک فریب سیاسی است، گفت: همیشه از سوی قدرت‌های شیطانی این فریب سیاسی عامل سست سازی ملت‌ها است. نباید ملت ایران در جغرافیای فریب دشمن عمل کند. محکم بایستید و مردم را برای ایستادن آماده کنید. مردم هم آماده هستند.

 

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما سختی‌ها را تحمل می کنیم البته نمی‌گوییم مشکلی وجود ندارد ولی مشکلات قابل حل هستند.ما از فراز اراده دشمن عبور می کنیم چرا که این راه ما است و راه دیگری وجود ندارد. در نظام جهانی امروز یا باید قوی و عزیز بود یا ضعیف و تسلیم، که ما اولی را انتخاب کرده‌ایم.

 

وی گفت: قدرت ساخته‌ایم و می‌سازیم و قوی عمل می کنیم و عزیز می‌مانیم چرا که این تنها صفتی است که شایسته ملت ایران است.

 

نمایندگان در پایان سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شعار "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل"، "فرمانده دلاور حمایتت می‌کنیم" و "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" سر دادند.

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->